Ta strona używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na stosowanie plików cookies. OK Szczegóły w polityce prywatności

Informacja dotycząca poprawnego wysłania wniosku do urzędu poprzez SEKAP

W związku z licznymi pytaniami dot. poprawnego wysyłania wniosku elektronicznego poprzez platformę SEKAP do urzędu poniżej przedstawiamy kilka wskazówek (bardziej szczegółowe informacje zawarte zostały w Pomocy na stronie www.sekap.pl).

 

  1. Przed wysłaniem wniosku zalecamy, aby sprawdzić czy adresat pisma został wybrany poprawnie (można to sprawdzić np. w  kolumnie „Odbiorca” w folderze „Robocze”);
  2. Przed podpisaniem wniosku zalecamy zweryfikować czy został on prawidłowo wypełniony. Należy wybrać  opcję  „Sprawdź poprawność formularza” w wypełnianym formularzu .(Uwaga: W przypadku błędnego uzupełnienia wzoru formularza elektronicznego w folderze „Robocze” w kolumnie „typ” pojawi się notatnik z czerwonym wykrzyknikiem. Pola błędnie wypełnione oznaczone zostają kolorem czerwonym). 
  3. Po podpisaniu wniosku zalecamy, aby zweryfikować podpis/ podpisy przez użycie opcji  „Zweryfikuj podpisy dokumentu” (np. w folderze „Robocze”). Po weryfikacji otworzy się okno, w którym zawarta będzie informacja o poprawności podpisu elektronicznego:Zielony znaczek  oznacza, że podpis  jest prawidłowy.Czerwony krzyżyk natomiast informuje, że podpis został nieprawidłowo zweryfikowany.
  4. Prawidłowo wypełniony i podpisany wniosek należy wysłać do adresata naciskając przycisk „Wyślij dokument” znajdujący się w kolumnie „Operacje” w folderze „Robocze”.  (Uwaga: Jeżeli wniosek nie został prawidłowo wypełniony (pkt. 2) nie pojawi się możliwość wysłania wniosku).
  5. Potwierdzeniem wysłania dokumentu jest  Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), które po wysłaniu wniosku  zostaje dostarczone do folderu „Odebrane”.
Autor: Danuta Descours 2017-03-23